Cieľom ochutnávky medov je dozvedieť sa ako vzniká med, prečo máme medov viac druhov a naučiť sa ich rozoznávať. Hráme sa na malých degustátorov medu a hodnotíme jeho vôňu, farbu, štruktúru. Zaujíma nás aj ich pôvod. Okrem slovenských sme ochutnali maďarské, lotyšské, francúzske, írske, izraelské, kenské, americké,... ale tento rok aj jeden nevídaný.
Na žiačky v prvej lavici dobre dopočujem a aj na tie v druhej lavici. A tu začína náš príbeh.

A - "Aký je ten posledný?"
B - "Gejovkový."
A- "Ako?"
B- "Gejovkový… však vravel z gejovky americkej. A napíš si, že má hrejivú chuť."

Včelia kRAJina
Chýba ešte 5 372,87 €

Včelia kRAJina

kRaj

Vo Včelom kRaji vieme o včelách VČELYčo a s veľkou radosťou sa o naše vedomosti delíme s ostatnými. Pomôžte aj vy s budovaním prvej vzdelávacej včelnice a environmentálneho centra venovaného opeľovačom.

Aby som zastavil konšpirácie, šíriace sa zo včelárskeho krúžku v tejto milej dedinke, zasiahol som.

"Dievčatá, chýba vám tam L."

Po správnosti to bol glejovkový z glejovky americkej, ktorý sme si doniesli z návštevy včelára v Maďarsku. /Poznámka: Glejovka americká je invázna rastlina, nebezpečná pre pôvodné ekosystémy. Aj so žiakmi túto tému diskutujeme a určite neodporúčame zvyšovať medné výnosy pomocou inváznych rastlín./

Príhod s medom je samozrejme oveľa viac, napríklad sme sa dozvedeli, že jeden z nich chutí, ako pálenka. Ale ako deti vedia, že takto chutí pálenka sme sa nedozvedeli :)

V ďalšej časti by sme si teda mohli povedať o tých trúdoch.

Predchádzajúce blogy:
Utrpenie mladého včelára 1.