IPčko poskytuje psychologickú pomoc mladým ľuďom už 8 rokov. Naši vyškolení poradcovia boli online 17 hodín denne cez chat a 24 hodín prostredníctvom mailovej poradne. Od 29. apríla 2020 je už všetko inak. IPčko sa zmenilo.

Veľmi dlho sme sa pohrávali s myšlienkou poskytovať psychologickú pomoc nonstop a našim snom bolo mať aj telefonickú krízovú linku. Ani vo sne by nám však nenapadlo, že sa nám táto túžba splní práve v čase pandémie COVID-19.

Od polovice marca sme na internetovej poradni IPčko.sk zaznamenali vysoký nárast kontaktov v súvislosti s korona vírusom. Postupne sme rozšírili náš tím vyškolených psychológov z pôvodných 40 na 60, aby sme dokázali odpovedať na neustále žiadosti o pomoc. Denne nás kontaktuje až 200 prevažne mladých ľudí, ale v čase tejto mimoriadnej situácie sú to aj dospelí a seniori. Aj napriek tomu, že sa zvýšil počet dobrovoľníckych poradcov, počas dňa bolo viac ako 200 žiadostí o kontakty, ktoré sme nedokázali pre veľkú vyťaženosť poradcov prijať.

Online psychologická pomoc
Chýba ešte 15 823,1 €

Online psychologická pomoc

IPčko

Až 1000 mladých ľudí zo Slovenska ročne sa obracia na našu internetovú poradňu s túžbou spáchať samovraždu. Hľadajú pomoc. IPčko už ôsmy rok denne, bezplatne, takýmto mladým ľuďom zachraňuje životy.

Naše štatistiky ukazujú, že v rovnakom časovom období v roku 2019 a 2020 narástol trojnásobne počet kontaktov s témou domáceho násilia a sexuálneho zneužívania. V týchto dňoch sa s prosbou o pomoc na nás obracajú aj repatrianti v štátnych karanténach s pocitmi úzkosti, bezmocnosti a strachu z možnej nákazy. Stúpli aj kontakty pri myšlienkach na samovraždu a suicidálnych tendenciách. Denne komunikujeme s 10-15 ľuďmi v samovražednej kríze, ktorí chcú ukončiť svoj život.

Tento enormný nárast kontaktov prekročil naše kapacity a nebolo v našich možnostiach a silách prijímať všetky žiadosti o pomoc. Zároveň sme si uvedomovali, ako súčasná situácia zasiahla naše životy a rodiny a že pre mnohých je toto obdobie veľmi náročné. Obzvlášť náročné dni zažívajú pracovníci v prvej línií, zdravotnícky systém, ľudia, ktorí prichádzajú o prácu, obete násilia a podobne. Na IPčku sme sa denne stretávali so žiadosťami o pomoc, ľudia zažívali úzkosť, strach, písali nám aj o tom, ako túto situáciu už nezvládajú, sú v strese a chcú spáchať samovraždu.

Preto sme sa rozhodli opäť navýšiť naše personálne kapacity a zároveň rozšíriť naše služby pomoci. Vďaka podpore a pomoci od našich partnerov Nadácii Slovenskej sporiteľne a Nadácií Orange sme spustili špecializovanú Covid-19 Krízovú linku pomoci. Táto špecializovaná Krízová linka pomoci je určená pre všetkých ľudí, ktorí potrebujú okamžitú psychologickú pomoc v krízovej situácií, do ktorej sa dostavajú vplyvom korona vírusu. Pôsobí na nej 80 vyškolených a skúsených psychológov, sociálnych pracovníkov a špeciálnych pedagógov.

Nová Krízová linka pomoci ponúka anonymnú a bezplatnú pomoc 24 hodín denne prostredníctvom chatu, e-mailu a telefonického poradenstva na čísle 0800 500 333 a prostredníctvom video-poradenstva 10 hodín denne. Všetky informácie o novej Krízovej linke pomoci nájdete na www.krizovalinkapomoci.sk


Pandémia COVID-19 so sebou priniesla mnoho nečakaných situácií, ovplyvňuje náš každodenný život a drží nás v neistote. Je to nová situácia, ktorú sme doposiaľ nezažili a je preto prirodzené, že pociťujeme úzkosť, strach, obavy. Je v poriadku vyhľadať psychologickú pomoc a hovoriť o tom, čo prežívame a čo nás trápi. Sme tu pre vás 24 hodín denne na www.krizovalinkapomoci.sk.

Sme veľmi radi, že existujú otvorene rozmýšľajúce firmy, ktoré si túto akútnu potrebu uvedomujú a snažia sa ju podporiť. Ďakujeme našim partnerom, ktorí prispeli k vzniku Krízovej linky pomoci.

Veríme, že SPOLU TO ZVLÁDNEME!