F.A.Q.

Tu nájdete najčastejšie otázky, ktoré nám prichádzajú do Dobrej krajiny.

Ak medzi nimi nenájdete svoju odpoveď, napíšte nám na dobrakrajina@nadaciapontis.sk. Ďakujeme!

? Neviem sa prihlásiť do svojho konta

V okne, kde sa prihlasujete je možnosť požiadať o zaslanie zabudnutého hesla. Prosíme, skúste využiť túto možnosť. Na zadanú e-mailovú adresu Vám príde linka, cez ktorú si môžete svoje heslo aktualizovať. Prosíme skontrolujte si nielen doručenú poštu, ale aj SPAM poštu. Keďže ide o automaticky rozposielaný e-mail, niekedy ho darcovia nájdu až tam. Ak by Vám nefungovalo prihlásenie ani s novým heslom, dajte nám o tom vedieť na dobrakrajina@nadaciapontis.sk.


? Daroval/a som a stále mi neprišlo potvrdenie o prijatí daru

Potvrdenie o prijatí daru Vám pošleme, keď váš dar príde na náš zbierkový účet. Pri vklade na účet a online platbe trvajú transakcie do dvoch pracovných dní. V prípade darovania kartou býva prijatie daru buď instantné, alebo pri chybe v platobnej bráne môže trvať až dva týždne. Chyby v bráne súvisia s nezaevidovaním vášho daru (kvôli problému u nás alebo v rozhraní CardPay). Nič sa však nemusíte bát, u nás sa žiadnmy dar nestratí. Hneď, ako nám prídu peniaze na účet, tak dar pripíšeme. Dva týždne môže trvať táto transakcia kvôli lehotám kartových spoločností. Ak máte akékoľvek otázky či pochybnosti, píšete nám prosím na dobrakrajina@nadaciapontis.sk


? Sú projekty dôveryhodné? Ako si môžem byť istý, že môj dar ide bude použitý správne?

Áno sú. Nadácia Pontis a Správna rada Dobrej krajiny za každý projekt ručí. Každoročne vyberáme nové a prehodnocujeme staré projekty tak, aby sme si boli 100% istí, že všetky vaše dary budú použité na inovatívne riešenie pálčivých spoločenských problémov. Čo sa samotného využitia peňazí týka - každé jedno euro darované na Dobrej krajine je vyúčtované. Takto zaručujeme, že peniaze sú použité na deklarované projektové náklady.


? Ako môžem podporiť projekt? Ako darovať?

Pri finančnom dare si môžete zvoliť jeden z týchto spôsobov platby:

  • Platba platobnou kartou je najrýchlejší spôsob úhrady finančného príspevku. Transakcia sa udeje v reálnom čase, čiže dar je okamžite pripísaný do profilu darcu aj projektu.
  • Pri prevode z účtu, VÚB ePlatbe, TatraPay a SporoPay si darca zvolí projekt a čiastku, ktorú chce na podporu projektu venovať. Po zrealizovaní bankového prevodu a pripísaní platby na účet Dobrej krajiny (približne do 48 hodín od úhrady čiastky) je čiastka automaticky presunutá do položky darované financie.
  • Kredit – ak sa neviete rozhodnúť, ktorý projekt chcete podporiť, môžete si na DobraKrajina.sk navýšiť svoj vlastný kredit a postupne z neho podporovať projekty, ktoré sa vám pačia.


? Ako si vybrať tému?

Podľa toho, čo vás najviac zaujíma. Jednotlivé projekty sa môžu nachádzať vo viacerých témach, priraďované sú podľa kľúčových slov. Ak podporíte konkrétnu tému, váš dar rovným dielom prerozdelíme medzi projekty, ktoré sa vám pod ňou zobrazujú.


? Kam idú moje peniaze?

Váše dary smerujú tam, kam chcete. DobraKrajina.sk si na vykrytie administratívnych a bankových poplatkov účtuje 5 % z poukázanej sumy na vybraný projekt. Môžete sa stať priamo podporovateľom Dobrej krajiny a darovať na projekt Dobrá krajina. Vaše dary prichádzajú na oficiálny účet verejnej zbierky "Dobrá krajina 2017", ktorá je evidovaný na Ministerstve vnútra SR pod číslom 000-2016-038945 rozhodnutím SVS-OVS3-2016/038945 so zbierkovým účtom vedeným vo VÚB s číslom SK2702000000003575131953. Z tohto účtu ich následne posielame neziskovkým organizáciám.


? Chcem podporiť projekt, ktorý nie je na Dobrej krajine. Môžem vám poslať tip?

Áno prosím! Snažíme sa vytvoriť priestor pre všetky dobré verejnoprospešné projekty, ktoré sa snažia zapájať darcov do zlepšovania tejto krajiny. Ak máte tip na organizáciu či projekt, ktoré vám na Dobrej krajine chýbajú, neváhajte a pošlite nám ho prosím!